Vistas de página en total

martes, 5 de noviembre de 2013

Den kritiske tilfælde prøvetagning

Den kritiske tilfælde prøvetagning er bygget på basis af at vælge en situation , fænomen eller menneskelige virkelighed kan få indsigt omkring en hypotetisk tilstand under analyse af investigator og retssagen mod en social aktør. Denne sampling gør logiske generaliseringer afledt af vægten af ​​beviser, der kan producere selv en enkelt sag ( Patton , 1988). Det er defineret som en sag med et spørgsmål af strategisk betydning for koncernen. Det er en sag, der giver os mulighed for at indhente tilstrækkelige oplysninger til at udlede , at hvis " ikke er gyldigt for denne sag , så er det ikke for alle " ( Flyvbjerg , 1998). Blandt fordelene ved denne model er, at denne form for strategisk valg kan spare tid og penge i at forske et særligt problem , når det bliver kritisk, hvis forskeren klart kan bekræfte udsagn og hypoteser udvalgt eksempler vigtigst for identifikationen af ​​kritiske hændelser som forskningen giver et element af pålidelighed. For deres vedkommende er nogle begrænsninger i denne model: ikke altid let gør forskeren til at identificere en kritisk sag på grund af kompleksiteten af funktioner, det kræver ekspertise inden for forskning , og der er ingen universel metodologisk princip at identificere sikkert en kritisk sag .
Eksempel # 3: En arbejdsulykke klinik interesseret i at undersøge , om folk, der arbejder med organiske opløsningsmidler hjerneskader . I stedet for at vælge en repræsentativ prøve fra de virksomheder, der benytter organiske opløsningsmidler, klinikkens strategisk placeret en arbejdsplads, der opfylder alle sikkerhedsforanstaltninger , sanitet , luftkvalitet . De, der er blevet etableret i matrixen. Denne forretningsmodel bliver den kritiske case: om disse kliniske faciliteter er den type af cerebral følgetilstande relateret til organiske opløsningsmidler , så er det sandsynligt , at dette problem er givet i andre virksomheder , der overholder færre sikkerhedsforanstaltninger og hygiejne afregnes i matrixen. Vi vælger en skole ( X) , der har vist modstand mod forandring i tidligere innovative programmer . Indstil til skolen (X) et innovativt nyt program . Hvis resultaterne er positive, kan det konkluderes , at den nyskabende program har en god chance for at blive en succes i andre skoler. Det vigtige er at identificere tilfælde dramatisk illustrerer studerede problemet og vælge mellem dem .