Vistas de página en total

martes, 5 de noviembre de 2013

El mostreig de cas crític s'edifica

El mostreig de cas crític s'edifica sobre la base d'escollir una situació , fenomen o realitat humana que permet guanyar comprensió sobre una condició hipotètica sotmesa a anàlisi per part de l'investigador ia judici d'un actor social . Aquest mostreig fa possible les generalitzacions lògiques derivades del pes de l'evidència que pot arribar a produir fins i tot un sol cas ( Patton , 1988 ) . Es defineix com un cas amb importància estratègica per a un problema del col · lectiu . Constitueix un cas , aquell que ens permet obtenir la informació suficient per deduir que si "no és vàlid per a aquest cas , llavors no ho és per a tots" ( Flyvbjerg , 1998 ) . Entre els avantatges d'aquest model es troba que amb aquest tipus d'elecció estratègica es pot estalviar temps i diners en la investigació d'un determinat problema , quan s'aconsegueix el cas crític l'investigador pot confirmar clarament les proposicions i les hipòtesis , se seleccionen els exemples més significatius , per a la identificació d'incidents crítics qual cosa li ofereix a la recerca un element de fiabilitat. Del seu costat , algunes limitacions d'aquest model són : No sempre se li fa fàcil l'investigador identificar un cas crític a causa de la complexitat de característiques , es requereix experiència en el camp d'investigació i no hi ha cap principi metodològic universal per poder identificar amb certesa un cas crític .
Exemple # 3: Una clínica de medicina ocupacional interessa investigar si les persones que treballaven amb dissolvents orgànics pateixen danys cerebrals . En lloc de triar una mostra representativa d'entre les empreses del sector que fan servir dissolvents orgànics , la clínica localitza estratègicament un indret de treball que compleix totes les mesures de seguretat , higiene , qualitat de l'aire . Les que s'hagin establert en la matriu . Aquesta empresa model esdevé el cas crític : si en aquestes instal · lacions la clínica troba el tipus de seqüeles cerebrals relacionades amb els dissolvents orgànics , és probable que aquest problema es doni també en altres empreses que s'observen menys les mesures de seguretat i higiene que es van establir a la matriu . S'escull una escola (X ) que ha mostrat resistència al canvi en programes innovadors anteriors . S'estableix a l'escola ( X ) un nou programa innovador . Si es veuen resultats positius , es podria concloure que , el programa innovador té bones oportunitats de tenir èxit en altres escoles . L'important és identificar casos que il · lustren de manera dramàtica el problema estudiat i seleccionar entre ells .